Serwis i reklamacje
Ogólne Warunki GwarancjI
- Serwis internetowy sklep-jablotron.pl udziela 3 letniego okresu gwarancyjnego na centrale alarmowe, czujniki przewodowe i bezprzewodowe, sygnalizatory Jablotron.
- W przypadku, gdy system instalowany jest przez certyfikowanego instalatora Jablotron, okres gwarancji wydłuża się do 5 lat.
- Okres gwarancyjny liczony jest od daty wystawienia faktury sprzedaży przez firmę MBS-Systems sp. z o.o.
- W przypadku uszkodzenia lub usunięcia plomb gwarancyjnych gwarancja zostaje przerwana.
- Gwarancja nie uwzględnia uszkodzeń wynikających z niewłaściwego użytkowania lub eksploatacji w nieodpowiednich warunkach. Dodatkowo, nie podlegają jej urządzenia, które zostały zmodyfikowane przez użytkownika lub wykazują ślady nieautoryzowanej naprawy.
- Gwarancja również nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych przez czynniki losowe, takie jak wyładowania atmosferyczne, przepięcia, zalanie, akty wandalizmu itp.
- Urządzenia, które wyposażone są w oprogramowanie pochodzące z innych źródeł niż zalecane przez producenta, nie kwalifikują się do gwarancji.
Naprawa odpłatna
Firma MBS Systems sp. z o.o. zastrzega sobie prawo dokonywania odpłatnej naprawy. Powyższe zastrzeżenie ma zastosowanie w sytuacji, gdy usterka urządzenia nie jest efektem wady fabrycznej, lecz spowodowana jest zdarzeniem losowym, takim jak wyładowanie atmosferyczne lub nieprawidłowa eksploatacja. W takim kontekście, okres gwarancyjny zostaje skrócony do 3 miesięcy od daty przeprowadzonej naprawy urządzenia.
Odpowiedzialność
Firma MBS Systems sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z nieprawidłowej pracy sprzedawanych produktów.
Oprogramowanie komputerowe
Oprogramowanie komputerowe jest sprzedawane bez gwarancji co do jego pracy lub użyteczności. W szczególności nie gwarantuje się jego kompatybilności z komputerem użytkownika ani z oprogramowaniem używanym przez klienta.
Brak gwarancji kompatybilności
Nie udzielamy gwarancji co do kompatybilności sprzedawanych produktów z innymi produktami.
Zasady reklamacji i serwisu urządzeń
Przesyłki
Uszkodzone opakowanie
Jeśli w czasie odbioru przesyłki okaże się, że opakowanie jest uszkodzone w stopniu takim, że również towar w nim zawarty może być uszkodzony, nie należy przyjmować przesyłki, a na liście przewozowym należy dopisać adnotację o jej uszkodzeniu.
Sprawdzenie przesyłki
Po przyjęciu przesyłki należy ją rozpakować w obecności kuriera i sprawdzić jaki jest stan towaru. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia, należy spisać protokół reklamacyjny (druk posiada ze sobą kurier), złożyć go u kuriera, a jego kopię przesłać niezwłocznie do nas mailem: biuro@sklep-jablotron.pl, wpisując w temacie wiadomości tekst: „REKLAMACJA PRZESYŁKI”. Stanowi to podstawę do szybkiego załatwienia reklamacji i wysyłki nowego towaru.
Niezgodność z fakturą
Jeśli zaraz po otrzymaniu przesyłki, a najdalej do 2 dni roboczych, klient stwierdzi, iż jej zawartość nie odpowiada ilości towaru jaki widnieje na fakturze, bądź symbol towaru różni się od tego jaki jest zawarty na dokumencie sprzedaży, wówczas należy o tym fakcie niezwłocznie poinformować pracownika magazynu firmy MBS Systems sp. z o.o.: (0-55) 619-30-05 wew. 106. Po tym czasie reklamacje dotyczące w/w niezgodności w przesyłce nie będą uwzględniane.
Wady Przed Rozpoczęciem Eksploatacji
Wadliwe urządzenie
Jeśli klient stwierdzi, że nowe urządzenie jest wadliwe i nie działa poprawnie niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki, prosimy dostarczyć je do siedziby firmy MBS Systems sp. z o.o. lub odesłać na nasz koszt. Przesyłki reklamacyjne należy kierować do Działu Serwisu.
Zwrot wadliwego towaru
Towar, który wymaga zwrotu z powodu wad, należy odesłać w oryginalnym opakowaniu, starannie zapakowany, z dokładnym opisem wady oraz kartą gwarancyjną, jeśli została wydana przy zakupie. Na opakowaniu koniecznie umieścić napis "SERWIS – WADA FABRYCZNA".
Wymiana towaru
Jeśli wadliwe urządzenie nie wykazuje śladów użytkowania, jest kompletne i ma nienaruszone opakowanie, zostanie wymienione na pełnowartościowe, a koszty ponosi sklep-jablotron.pl.
Naprawa towaru
Jeśli wadliwe urządzenie jest używane lub niekompletne, posiada uszkodzone opakowanie lub z jakiegoś innego powodu nie nadaje się do wymiany, zostanie naprawione w najkrótszym możliwym terminie, a koszty ponosi sklep-jablotron.pl.
Uszkodzenia w trakcie eksploatacji
Odsyłanie na własny koszt
Jeśli urządzenie ulegnie uszkodzeniu podczas eksploatacji i klient chce je naprawić gwarancyjnie lub pogwarancyjnie, musi opłacić koszty wysyłki.
Brak zakwalifikowania do naprawy gwarancyjnej
Jeżeli odesłane urządzenie nie zostanie zakwalifikowane do naprawy gwarancyjnej, zastosowane zostaną procedury opisane w punkcie "Naprawa odpłatna".
Usterka z powodu niewłaściwej obsługi
Jeżeli stwierdzi się, że usterka nie wynika z uszkodzenia urządzenia, lecz z niewłaściwej obsługi lub braku znajomości parametrów urządzenia przez klienta w momencie zakupu, koszty obsługi serwisowej (w przedziale od 15zł do 100zł netto) zostaną doliczone do kosztów naprawy i poniesione przez klienta.
Zwrot wadliwego towaru
Reklamowane urządzenia powinny być odsyłane w komplecie, co oznacza, że jeśli uszkodzeniu uległa np. centrala alarmowa, to należy ją odesłać wraz dodatkowym modułami itp. Towar należy starannie zapakować w oryginalnym opakowaniu, a na paczce umieścić napis "SERWIS".
Testowanie z innymi urządzeniami
Jeśli wystąpią nieprawidłowości w działaniu naszego urządzenia w połączeniu z innymi urządzeniami lub urządzeniami innych producentów, klient jest zobowiązany dostarczyć pełny zestaw urządzeń w celu przeprowadzenia testów.
Aktualizacja oprogramowania
W przypadku dostarczenia urządzeń konfigurowalnych, takich jak rejestratory cyfrowe, firma MBS Systems sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do aktualizacji ich oprogramowania oraz resetowania ustawień do wartości fabrycznych, co może być konieczne podczas prac serwisowych.
Naprawa i zwrot na koszt sklep-jablotron.pl
W przypadku uzasadnionej reklamacji urządzenie zostanie naprawione w najkrótszym możliwym terminie i odesłane do klienta na koszt firmy MBS Systems sp. z o.o.
Faktura korygująca
Jeżeli w okresie trwania gwarancji nie uda się naprawić urządzenia ani dokonać jego wymiany na nowe, wówczas zostanie wystawiona faktura korygująca.